Sabtu, 3 Oktober 2009

terserah pada kamu

pernah ketika
ada orang berbicara yang aku ini
insan sombong
bila aku tak mengendahkan kata kata yang menghinaku
bila aku tak mempedulikan orang yang memandang rendah padaku
bila aku cuba berdiri dengan usahaku sendiri…
pernah satu ketika
orang lain menuduhku
aku insan kejam
bila aku cuba membela diriku sendiri
bila aku mula menentang orang lain
bila aku sudah pandai melawan kata kata hinaan padaku
pernah satu ketika..
aku dikatakan
insan hipokrit
bila aku tak membicarakan sejarah hidupku
bila aku cuba jadi tabah tika detik pahitku
pernah ketika
aku di pandang
sebagai insan lemah
bila kisah pahitku sudah jadi sebutan
bila aku mula menitiskan air mata..
tapi terserahlah pada kamu
untuk bicara aku sebagai manusia apa
sebab aku tidak kisah apa yang kamu ungkapkan
ya, aku memang sombong
aku memang kejam
aku memang hipokrit
aku memang lemah
tapi yang ku tahu
tiada siapa yang sempurna
kerna aku cumalah ciptaan kerdil yang maha esa
terpulanglah pada kamu untuk menilai diriku
aku tak akan ambil pusing
kerna hanya aku yang mengerti siapa diriku
kerna hanya aku yang bisa memahami kemahuanku
kerna aku adalah aku
dan tiada siapa dapat mengubah diriku

0 Ulasan:

Catat Ulasan

Langgan Catat Ulasan [Atom]

<< Laman utama